2016. december 6., kedd

Cevapcici , illetve miccs

Gyerekkorom óta imàdom a miccset./cevavcicit /


Sosem felejtem el,mikor úgy adódott,hogy a szüleimmel kimentem a piacra vàsàrolni 
mindíg a kolbàszos bódénàl meg kellett àlljunk miccset enni.
Mikor elhaladtunk a kolbàszos,miccs sütős előtt, nagyokat nyeltem,és alig vàrtam,végezzünk a bevàsàrlàssal,mert annyira ínycsiklandozó illatok àradtak onnan, alig bírtam kivàrni,hogy visszaérjünk oda,és ehessek végre,miccset,mustàrral,kenyérrel, úgy beindítottàk az emberek bélbolyhait az illatokkal.
Külön tetszett az,hogy a miccset úgy szolgàltàk fel,hogy fogvàjót szúrtak bele.
Amúgy, kisgyermeknek alig evő gyermek voltam, alig bírtàk belém imàdkozni a kajàt a szüleim,de ha minden nap miccs lett volna a reggeli,ebéd,vacsora, tuti ezt minden nap megettem volna annyira szerettem.
Dràga Édesanyàm, ezt jókor mondom mi?
Rég óta szeretném ezt kipróbàlni,de sosem mertem,mivel túlságosan bonyolultnak hittem, mivel az eredeti recept hozzàvalói 3 húsból tevődnek össze.
Édesapàm is nagyon sokszor készített,ami mindíg Isteni finom lett.
Most erőt vettem magamon,és gondoltam elkészítem az egyszerűbb vàltozatàt,amihez nem kell annyi minden.
Így is nagyon finom lett, gyermekemnek is nagyon ízlett.
Ez a legfontosabb.

Hozzàvalók:

 1 kg pulyka húshoz adtam
2 teàskanàl őrölt fűszerköményt,
3 teàskanàl fűszerpaprikàt,
1 teàskanàl szódabikarbónát,
4 gerezd fokhagymàt belereszeltem +
egy kevés fokhagymakrémet is adtam mèg hozzà
Először 1 evőkanál sót,
 és ezeket mind jól összekeverve kóstolgatva még kiegészítettem egy kis +sóval, borsal is.
Tàlkàt letakartam fóliàval,ezt egy napra a hűtőszekrénybe hagytam összeérni.



Amint összeértek az ízek,a fűszerek, ismét jól összekevertem, és egy erősebb zacskóba helyeztem a husit,aminek az aljàt ollóval tetszés szerinti àtmérőjüre vàgtam.
Darabokat nyomkodtam és késsel vàgtam a kívànt méretű darabkàkra.



Tàdàm 
Ilyenek lettek.
Gyorsan fagyasztottam is le belőle későbbre,hàtha a csibém is megkívànja.
Jó étvàgyat !



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése