2017. november 23., csütörtök

Tepsis hús, burgonyàval

Hétvégère nagyon kevés időm volt, hamar össze kellett raknom egy gyors ebédet,amit épp itthon talàltam.
Volt fél kg sertés comb,tejföl a hűtőben burgonyàm,vöröshagymàt.


Legyen belőle egy kiadósabb ebéd, rakott húsos burgonya.
Kislànyomnak is nagyon ízlett.

Mielőtt szeletekre vàgtam a húst, az előtt összeàllítottam a pàcot, amivel bekentem a szeletelt húsokat.


Pàc hozzàvalók :

2 teàskanàl pirospaprika 
2 teàskanàl só
Pici bors
1 teàskanàl curry por
Kevés bazsalikom, oregànó 
Fokhagyma krém.
/ 3-4 reszelt fokhagyma gerezd is lehet, vagy ki hogy szereti,lehet több is,ízlés szerint/
2-3 evőkanál étolaj

Összekeverni és picit amíg felszeletelem a húsokat,àllni hagyni.
A szeletelt húsokat megsózni, és szilikon ecsettel az összeérett pàccal
megkenem.
/ez úgy lenne az igazi,ha előző nap,a húst a pàccal egy éjszakàra a hűtőben hagynànk,hogy az ízek összeérjenek,de így is finom lett/
Mialatt a 2 darab vöröshagymàt és a krumplikat meghàmozzuk, karikàkra felszeleteljük, azalatt is érik a husink a fűszeres finom pàcban.

Tepsi aljàba leraktam egy rend burgonyàt,megszórtam sonkàs tejfölös burgonya fűszersóval,de bàrmivel megszórhatjuk, ételízesítővel is.
A hagymàkat vékony körszeletekre  vàgtam, felét a lerakott burgonyàra terítettem. 
Kevés disznózsír darabokat helyeztem el közéjük.
Rà a húsokat, arra szintén burgonya karikàkat, rà a maradék felszelt vöröshagymàt,megint közé egy kis zsírt.
Tepsire fóliàt és 180 fokos sütőbe 40 percig sütni.
Sütés alatt elkészítem:

egy kis tejfölbe 
elkeverek tejet,
sózom, vegetàzom 
és egy kevés szàrított kaporlevelet adok hozzà.

Lereszelek egy kevés sajtot.

Amint lejàrt a 40 perc sütési idő, leveszem a fóliàt, leöntöm a kapros  ízesitett tejföllel , a tetejét megszórom a reszelt sajtal.
Tovàbbi 15-20 percig sütöm fólia nélkül.

Ilyen lett:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése